Friday, December 17, 2010

67 Chevelle Ss For Sale Inwis

Viral Marketing using the example of IKEA + Facebook

Viral marketing is a form of marketing that uses social networks and media to make a most unusual or cryptic message on a brand, a product or a campaign carefully. Although the epidemic spread is similar to a word of mouth, viral marketing is not to compare with this, because usually in the mouth for the initiation of proliferation seen by neutral participants. The term "viral" means that information about a product or service within a very short time, like a biological virus from person to person are carried on. - As far as the definition according to Wikipedia .

Ein schönes Beispiel lieferte im Herbst 2009 IKEA:

Gewinnspiel mit viralem Effek t

Man richtete dazu ein Facebook-Profil für den Marktleiter Gordon Gustavsson ein. Viele Infos zu dem Mann gab es nicht, dafür aber ein Fotoalbum. Hier veröffentlichte der Konzern innerhalb von zwei Wochen zwölf Bilder – typische Ikea-Katalogfotos mit eingerichteten Zimmern.

Dazu kam ein Gewinnspiel, das eine Standardfunktion von Facebook nutzte: Jedes Mitglied the social network can mark a person or an object
on a picture and link with their own name. Sun marks one example, in a group photo that has uploaded a friend.

Ikea used this function differently: The member who first linked a piece of furniture on one of the photos with his name, won the object.

The side effect: all Facebook friends of Gordon Gustavsson / IKEA see a reference to the selected piece of furniture in her own profile - including a product image and a reference to the competition.

So erreichte der Konzern Tausende potenzielle Kunden mit einem minimalem Aufwand – und geringen Kosten. Die Idee verbreitete sich im Schneeballsystem rasend schnell in dem Netzwerk, immer mehr User wollten beim Gewinnspiel mitmachen und klickten auf das Ikea-Profil.




















Der Marketing-Coup verbreitet sich nun über Blogs und YouTube im Netz – der virale Trick funktioniert. In einem Video zeigen die Ikea-Werber, wie sie vorgegangen sind. „Die Leute haben Ikea persönlich promoted, statt auf Banner zu klicken, und es allen Freunden weitergesagt“, heißt es darin. Das Video dürfte am Ende mehr Breitenwirkung haben als die Facebook-Aktion selbst...

Quelle: Focus.de



0 comments:

Post a Comment